15 Nisan 2008 Salı

LEBLEBİLİYE BUYRUN


Bursa'ya geldiğimden beri yeni tadlar keşfediyorum.Çocukken annem leblebiyi havanda ezer içine şeker koyardı.Bizde yerken çok zevk alırdık.Bursa'da ayrıca leblebi unu satılyor ve mis gibi kokuyor.Geçen cumartesi bir arkadaşıma gittim.Giderkende bu topları götürdüm.Truff yapma amacıyla başlamıştım azıcık ondan azıcık bundan derken ortaya bu değişik lezzet çıktı.Arkadaşım adının olmadığını duyunca çikilop olsun dedi.
ÇİKİLOPLAR
MALZEME:
4 -5 dilim kakaolu kek
yarım çay bardağı süt kreması
1 çay bardağı şurubu süzülmüş vişne reçeli
1 çay bardağı hindistan cevizi
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
1,5 su bardağı leblebi unu
üzeri için;1 çay bardağı çam fıstığı tozu
1 küçük paket benmari usulü eritilmiş bitter çikolata
YAPILIŞI:Keki,kremayı,reçeli,hindistan cevizini, pudra şekerini,vanilyayı,ve leblebi ununu çukur bir kapta hamur haline getirip,üzerini örterek buzdolabında yarım saat dinlendirin.Bu arada çikolatayı eritin.Dinlendirdiğiniz hamurdan küçük toplar yapın.Topların bir kısmını çam fıstığı tozuna ,bir kısmını erittiğiniz çikolataya bulayıp donmaları için tekrar dolaba kaldırın.Yemeden 1 gün önce yapılıp buzdolabında dinlendirilirse daha güzel oluyor.Değişik bir tad.Afiyet olsun.
1

2 yorum:

Delfina ; dedi ki...

merhaba,

mail adresinizi bulamadım,bana mail ile dönebilir msiniz.

arztez@gmail.com

sevgiler

yemek dedi ki...

Çiğdem, yerim ben bu çikilopları.:)) Leblebi tozuna biz limon tuzu, nane, tuz ve pulbiber koyup yerdik. Bazan da tuz ve sumak. Nefis olurdu.
Muhabbetle...