12 Haziran 2008 Perşembe

ZEYNEP'İN 1 YAŞ PASTASI

Bu pastayı geçen cumartesi çok sevdiğim arkadaşım Gülaycığımın minik kızı için yaptım.Gerçi bir son an pastası oldu ve beğenmedim birde Kafkas'tan pasta aldım.
MALZEMELER
keki için;
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı demli çay
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
2,5 su bardağı un
1 paket çilekli süt
ara kreması için;
1 paket çilekli crem ole
1 paket çilekli çikolata parçalı krem şanti
süt
dış kreması için;
1 paket ülker çilekli puding
1 paket sade krem şanti
süt
üst süslemesi için;
4 yemek kaşığı nişasta
4 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı su
ceviz büyüklüğünde tereyağ
YAPILIŞI:Kek için tüm kuru malzemeler bir kaba elenerek karıştırılır.Yumurtalar şekerle beraber çırpılır.Yağ ve çay eklenip karıştırılır.Kuru malzemeler eklenir.Yağlanmış kek kalıbına boşaltılır.170 Derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dak kadar pişirilir.Soğumaya bırakılır.Ara krema için krem ole ve krem şanti beraber çırpılıp buzdolabına konur.Dışı için puding pişirilir.Kaymak tutmaması için arada bir karıştırılarak soğutulur.Sade krem şanti ayrı bir kapta çırpılıp buzdolabına konur.Soğuyan kekimiz ortada ikiye kesilip çilekli sütle ıslatılır.Ara kremasının tamamı sıvanır alt katın üzerine diğer kat kapatılır.üzerine çilekli puding sıvanır.Buzdolabına dinlenmeye bırakılır.Üst süsleme için bir teflon tavaya nişasta ve pudra şekeri elenir.su ve tereyağ eklenir.İstenen renkte gıda boyası kürdanın ucuyla karışımın sulu kısmında eritilir.Hafif ateşte pişirilir.Oyun hamuru kıvamına geldiğinde kuru bir zeminde yine elenmiş pudra şekeri ve nişasta karışımıyla yoğurulur.Kalıpla istenen şekilde kesilir.Ben pastayı süslerken plastik melek ve bebek patiği kullandım.azırladığım süsleme hamuruyla önce harfleri yaptım sonra kalplaer hepsini derin dondurucuya kaldırdım.Soğuyan pastamı dışarı alıp üzerini sade krem şantiyle kapladım.Harflerle ZEYNEP yazdım.Kenerlarını da bir kalp 1 jelibon ay-yıldız şekerlerle süsledim.Afiyetle yedik.Allah uzun ömür versin ZEYNEPCİM.

Hiç yorum yok: