12 Kasım 2009 Perşembe

ÜÇ GÜNDÜR HAYALLERİMİN İŞİNİ YAPIYORUM.EV HANIMLIĞI!!!!!!


Nerdeyse yaşasın grip diyeceğim.Ama demeyeceğim berbat bir hastalık.Yaşlı teyzelere döndüm.Ancak bu gün birazcık iyi hissediyorum kendimi.Ama galiba olumsuzluklardan bile zevk alabilecek bir şeyler bulacak kadar çok bunalmışım.Bu mecburi tatil iyi geldi.Evimin sessizliğini ve huzurunu dinledim.Kendime çorba yaptım.Sizlerle paylaşmak istedim.
SİNANGİL KEPEKLİ UNLA GRİP ÇORBASI
MALZEMELER:1su bardağı haşlanmış yeşil mercimek,1tepeleme yemek kaşığı SİNANGİL KEPEKLİ UN,3 yemek kaşığı zeytin yağı,2 tane orta boy kuru soğan,4diş sarımsak,3 yemek kaşığı salça(muhacir salçasından kullandım),1su bardağı kesme erişte,5su bardağı tavuk suyu,tuz,karabiber,kimyon,kekik,nane,limon.
YAPILIŞI:Soğanı ve sarımsağı incecik kıyarak içine 1 yemek kaşığı Sinangil kepekli un koyarak zeytin yağında kavuruyoruz.Salça ve toz kırmızı biberi ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Kavrulan harcın içine tavuk suyunu ilave ediyoruz.Su kaynamaya başladığında yeşil mercimeği,tuzu ve erişteyi ekleyip erişteler pişene kadar kaynatıyoruz.Ocağı kapattıktan sonra tüm baharatları ekleyip tencerenin kapağını kapatarak 10 dakika dinlendiriyoruz.Bolca limon sıkarak afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok: