4 Mart 2010 Perşembe

UMUT'UN DOĞUM GÜNÜ PASTASI NAMI DİĞER BROWNİ


Merhaba .Aralar uzun olunca yapılan işler birikmiş.Bu pastayı yapalı bayağı bir zaman oldu.(Hatırlamıyorum kusura bakmayın.)Ama keki geçen hafta yaptığım browni ile aynı sadece krema sürdüm ve süsledim üzerini.
BROWNİ
MALZEMELER:

1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı şeker(esmer şeker kullandım)
2,5 subardağı un
4 yumurta
1 yemek kaşığı nescafe
3 yemek kaşığı kakao(KAHVE DÜNYASI kullandım muhteşem sonuç)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
YAPILIŞI:Yumurtalar ve şeker çırpılır.Süt,sıvı yağ,nescafe,kakao,vanilya eklenerek çırpılmaya devam edilir.Tamamı eridiğinde bu karışımdan büyükçe bir su bardağı ayırılır.Kalan karışımın içine un ve kabartma tozu elenir.İyice karıştırılır.Yağlanmış kek kalıbına dökülür.Önceden ısıtılış fırında 180 derecede yarım saat pişirilir.Bıçakla kontrol ederek piştiğini anlayınca fırından çıkarılır.Fırın 100 dereceye getirilir.Dışarıda ayırdığımız karışım pişen kekin üzerine dökülüp tekrar fırına konur.Fırın kapağının arasına kalınca bir havlu sıkıştırılarak bir 10 dakika daha pişirilir.Soğuyunca kalıptan çıkarılır.Ben yukarıdaki kekin üzerine hindistan cevizli pudingi gıda boyası ile renklendirip döktüm ve süsledim.Ama sade yemesi de çok keyifli oluyor.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: