3 Mart 2010 Çarşamba

ÇOOOOOOK ÇALIŞIYORUM ÇOOOOOOK




Bu aralar hayat öyle yoğun ki ne yaptıklarımı toparlayabiliyorum.Ne de oturup yazabiliyorum.Sadece Rabbim sabrımı ve kuvvetimi arttırsın diye dua ediyorum.Geçen hafta sonu Bir iş arkadaşımı ,annesini ve stajyerimi ağırladım.Fazla bir şey yoktu sofrada ama yinede paylşmak güzeldir diye düşünüyorum.Sofrada;frig salatası,nohut salatası,tahinli börek,elmalı pasta ve browni vardı.
NOHUT SALATASI
MALZEMELER;3su bardağı haşlanmış nohut,birer bağ maydanozdere otu,taze soğan,1 su bardağı kabuğu ayıklanmış yer fıstığı,bir su bardağı ince rendelenmiş havuç.
SOSU İÇİN;1 yemek kaşığı nar ekşisi,2 limonun suyu,2 yemek kaşığı zeytin yağı,1er çay kaşığı kırmızı biber,nane,kekik,2 tatlı kaşığı tuz.
Bir gün önceden sos için hazırlanan malzemeler çırpılarak iyice karıştırılır.Kapaklı bir kapta nohutlarla sos karıtırılır kapağı kapatılarak dinlendirilir.
Ertesi gün,soğanlar,dere otu,maydanoz doğranır,rendelenmiş havuç ve fıstıklarla birlikte dinlendirilen nohuta karıştırılır.Servis tabağına alınır.
TAHİNLİ BÖREK
MALZEMELER;
5 tane yufka
İÇİ İÇİN;1 er su bardağı iri rendelenmiş havuç,patates,2 tane rendelenmiş orta boy soğan.3yemek kaşığı zeytin yağında kavrulur ve soğumaya bırakılır.
SOSU İÇİN;1 şişe maden suyu,1su bardağı tahin,2 yemek kaşığı sıvı yağ,1paket kabartma tozu çırpılır.Bir yufka masaya serilir.Sostan 3 kaşık alınıp yufkanın her tarafına sıvanır.İkinci yufka üzerine serilip sigara böreği gibi 8 parçaya ayrılır.Her bir parçaya iç konur ve sarılır.Tepsiye dizilen böreklerin üzerine yumurta sarısı sürülerek ay çekirdeği içi dökülür.' saat kadar buzdolabında dinlendirilir.180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

1 yorum:

nohut oda dedi ki...

elinize sağlık..
ne güzel ağırlamışsınız misafirlerinizi..