24 Şubat 2008 Pazar

49 YAŞ PASTASI

Geçen hafta benim çok sevdiğim Mukaddes Teyze'nin doğum günüydü.Kar kış hava kötü olduğu için bu haftaya erteledik.Dün akşam gecikmiş kutlama için aile eksikleri olsa da bir aradaydı.Pastayı ben yaptım.Hep birlikte yemek yedik.Sonra çay pasta faslına geçildi.Aslında yaş 49 değil ama kendisi hep öyle söyler.Böyle düşünmesinin sebebini anlattığında ben çok hüzünlenmiştim.Artık alıştım.Neyse tarifimiz şöyle:
MALZEMELER:
4 Yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1,5 Su bardağı un
Yarım su bardağı süt hamuruna
1 Su bardağı süt keki ıslatmak için (az gelmiş kek kuru olmuştu bir dahaki sefere sütü arttıracağım)
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
2 Yemek kaşığı kakao
YAPILIŞI:Yumurtaları şekerle çırptıktan sonra sırasıyla süt,kakao,vanilyası konup karıştırılır.Un ve kabartma tozu birlikte elenerek hamura eklenir.İyice çırpılıp kalıba boşaltılır.Öncede ısıtılmış fırında pişirilir.(Her fırının çalışma sistemi farklı kendiniz ayarlarsınız fırınınıza göre.)Fırından çıkardıktan sonra tel üzerinde ılınması için bekletilir.Sıcağa yakın ılık haldeyken üzerine soğuk süt dökülür.Soğuduktan sonra kreması hazırlanır.Kek iki kata ayrılıp arasına krema sürülür.En üstüne çikolata sosu hazırlanıp sıvandıktan sonra süslenir.Kremasını pastacıburcunun sitesindeki pastacı kreması tarifiyle yaptım.Üzerine çikolata sosu hazırlayıp döktüm.49'u hangi siteden aldığımı hatırlamadığım bir şeker hamuru tarifiyle yaptım.Tadı çok güzel değildi ama deneye deneye bulacağım inşallah.
ŞEKER HAMURU İÇİN:2 Yemek kaşığı su,1 yemek kaşığı pudra şekeri,1 yemek kaşığı nişasta teflon bir tavaya konur.Hafif ateşte karıştırılarak pişirilir.Ben yeşil renk için 1 tatlı kaşığı Antep fıstığı tozu karıştırdım.Tarifde gıda boyası yazıyordu.Hamur kıvam aldıktan sonra içine 1 çay kaşığı tereyağ eklenir.Hamur ılınmaya alınır.Ilınan hamur 1 kaşık nişasta ekleyerek oyun hamuru kıvamına getirilir ve kullanılır.

4 yorum:

yemek dedi ki...

Mukaddes teyzene hayırlı uzun ömürler dilerim canım. Pastanın kalpli olması anlamlı olmuş, ellerine sağlık. 49 yaşın hikayesini merak ettim, belki bir gün anlatırsın.:)
Sevgiler, selamlar.
NOT: Dün msn deki tavrım için tekrar kusura bakma diyorum. Yiğenimle önemli bir görüşme yapıyordum ve çok uzayınca tekrar sana dönemedim.

Adsız dedi ki...

açıkçası 49 yaş sırrını bende merak ettim mukaddes teyzenin doğum günü kutlu olsun...

makcig dedi ki...

Aslında belirttiğim gibi hüzünlü bir hikaye.Mukaddes Teyze yıllar önce çok sevdiği bir yakınını kaybetmiş.O zaman 49 yaşındaymış.Ve çok üzüldüğü için zamanı 49 yaşda durdurmuş.Tabi kendine göre.Keşke mümkün olsaydı.Ama görseniz öyle neşeli ve şakacıdır ki.Benimde en yakın arkadaşım.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık pasta nefis görünüyor.Mukaddes teyzenize hayırlı ve güzelliklerle dolu bir ömür diliyorum.



sevgiler...