24 Şubat 2009 Salı

ŞEFTALİLİ İRMİK TATLISI

Derin dondurucuda sakladığım meyvaları yavaş yavaş değerlendiriyorum.Şeftali malumunuz Bursa'nın ünlü meyvası.Bende çok sevdiğim ve kışında yemek istediğim için yazın dilimleyip atmıştım dondurucuya.Dün akşam Mukaddes Teyze'ye gecikmiş bir doğum günü kutlaması yaptık.Kendisi 49 yaşına girdi.(Ben 3 yıldır tanıyorum Mukaddes Teyze'yi 3 yıldır 49 yaşında geçen yıl yazmıştım bunun nedenini)Tarifimize geçelim hemen eğer okursa bunları beni topa tutar kendileri.
MALZEMELER:
5 su bardağı süt(1000 ml)
7 yemek kaşığı irmik
10 yemek kaşığı şeker
25 gr tereyağ(koymayabilirsiniz)
3 paket vanilya
1 su bardağı dilimlenmiş şeftali
1 su bardağı karamelli mısır gevreği
YAPILIŞI:Sütü çelik tencereye koyuyoruz .İrmiği ekleyip orta ateşte kaynamaya başlayıncaya kadar pişiriyoruz.Kaynamaya başlayınca şekeri vanilyayı ve tereyağını ilave edip 5 dakika daha karıştırarak pişiriyoruz.Ateşten alıp arada karıştırarak kabuk tutmasını önlüyoruz.Ilık hale geçmesini sağlıyoruz.Bu arada kalıbımıza (ben papatya şekilli kalıbımı kullandım)şeftalileri diziyoruz.Muhallebinin yarısını boşaltıyoruz.Arasına kalan şeftalileri doğrayıp yayıyoruz.Mısır gevreklerini elimizle ufalayıp onlarıda yayıyoruz.Üzerinede muhallebimizn tamamını döküp donması için önce dışarıda sonrada buzdolabında bekletiyoruz.Servisten bir gün önce yapmanızı tavsiye ediyorum.Servis kabına çıkrıp servis yapıyoruz.Afiyet olsun.

1 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

BENDE BU ŞEFTALİLERDE NEREDEN DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM :)
ELİNE SAĞLIK CNM.
----------------------------------
* ah şu kelime doğrulamaları bir kaldırsan çok zamanımızı alıyor
:(((