12 Nisan 2010 Pazartesi

FAVALI KÜLAHLAR VE ŞEHR-İ BURSA'DAN ŞEHR-İ SAMSUN'A KAÇAR DÖRT GÜNLÜĞÜNE


Bu külahları geçen hafta yapmıştım yoğunluktan yayınlayamadım.Kısmet bu güneymiş.Külahların kalıbını Antep'ten almıştım.Milföy hamurunu buzu çözüldükten sonra hafifçe açıp bir parmak kalınlığında çubuklar şeklinde kesip kalıpları yağladıktan sonra sıkıca sardım tepsiye dizip pişirdim.Milföy böreği yapar gibi.
FAVA2 Su bardağı haşlanmış kuru bakla
2yemek kaşığı zeytin yağı
3 limon suyu
1 çay kaşığı karabiber,tuz
2 büyükçe soğan
1 bağ dere otu
YAPILIŞI:Baklalar kabukları soyulduktan sonra limon suyu yardımıyla püre haline getirilir.Bir tavada rendelenmiş soğan yağda kavurulur.Tuz,karabiber ve baklalar eklenerek 5 dakika kavurulur.Soğumaya bırakılır.Soğuyan külahların içine soğuyan fava doldurulur.Külahların ağzından taşırılarak dondurma görünümü verilir.İnce kıyılmış dere otuna bulanarak servis yapılır.Ağız tadına güvendiğim bir arkadaşım fava yerine peynirli bir karışımla daha güzel olabileceğini söyledi.Peynirle deneyip yayınlarım en kısa zamanda.Bu gün eniştemin bir sağlık problemi için Samsun'a geçiyorum yeğenlerime bakmaya Haftaya görüşmek üzere....

3 yorum:

Unknown dedi ki...

hayırlı yolculuklar diliyorum ellerinize sağlık külahlar nefis görünüyor.sevgiler

Unknown dedi ki...

bende patatesli mercimeklisini yapmıştım peynirle de denedim çok lezzetli oluyor dışı ayrı içi ayrı güzel ellerine sağlık sevgiler Bursa ya

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok hoş olmuşlar ellerine sağlı,sevgilerrrrr.....