21 Nisan 2010 Çarşamba

PEYNİRLİ KÜLAHLAR VE ELMALI TART



Merhaba yorgun ve yoğun bir dönüşten sonra anca toparlanıyorum.Şükür ki daha ciddi bir sorun yaşamadan atlattık bu hastalığı.Harika bir hafta geçirdim yeğenlerimle. Dönüşte Nur'lunun mezuniyet balosunu aradan çıkarttık.Ve diyette bir Şehr-i Bursa'dan olarak döndüm.Giderken yazmıştım ağız tadına çok güvendiğim bir arkadaşım külahların içinde peynir olsaydı keşke demişti.Hiç kırar mıyım ben arkadaşlarımı?Hemen denedim.Daha yemedik ama güzel olmuştur inşallah.Külahlar bir öceki tarifle aynı.
PEYNİR KARIŞIMI:
1 çay bardağı lor peyniri
1 çay bardağı az tuzlu köy peyniri
1 çay bardağı tam yağlı ezine peyniri
yarım paket labne peyniri
1 çay bardağı doğranmış maydanoz,dere otu
3 tane ince kıyılmış taze soğan
1 er çay kaşığı kekik,nane,kırmızı biber(toz)
YAPILIŞI:Bütün malzeme krema kıvamına gelene kadar karıştırılır.Külahların içine doldurulur.En az 4 saat dinlendirilerek servis yapılır.

ELMALI TART:
HAMUR MALZEMELERİ
:
1çay bardağı yoğurt
1 yumurta
4 yemek kaşığı pudra şekeri
125 gr margarin
1 paket vanilya ve kabartma tozu
aldığı kadar un
ÜZERİ İÇİN:3 tane orta boy elma
2 yemek kaşığı toz şeker
25 gr tereyağ küp küp doğranmış (soğuk olacak)
YAPILIŞI:Hamur malzemeleri bir araya getirilerek yumuşacık bir hamur yoğurulur.30 Dakika dinlendirilir.Merdaneyle ve azıcık unla iyice açılırak kalıba yerleştirilir.(Bu arada kalıbım Fatmacığımın hediyesi kimselere yıkamak için bile emanet edemiyorum o kadar kıymetli yani)Hamurun üzerine çatalla sık delikler açılır.Soyulup ince ince doğranmış elmalar bastırılarak yerleştirilir.185 derecede önceden ısıtılmış fırında 45 dakika pişirilir.Üzeri kızarmaya başlayınca kalıp hafifçe fırından çıkarılıp üzerine toz şeker dökülür ve küp şeklinde doğradığımız tereyağlar paylaştırılır.Bir 10 dakika daha pişirilir.1Gece dinlendirilerek servis yapılır.

Hiç yorum yok: